Keltainen kahvipannu

" tervetuloa aikamatkalle menneisyyteen "

Seinien sisustus!

Kaupallinen yhteistyö: BGA

Seinien maalaminen ja tapetointi on tietenkin paras tapa luoda mielenkiintoa seinille. Sen jälkeen, kun pinnat on kunnossa voivat ne usein tuntua tyhjiltä ja kolkoilta. 
Meidän kodissa onkin seinillä paljon kaikenlaista koristusta, löytyy tauluja, julisteita, peilejä, viherkasveja, valaisimia jne. Minusta seinien sisustaminen tuo kodikkuutta sisustukseen ja lisäksi erilaisilla kollaaseilla saa hyvin rytmitettyä tilaa. 

Aina jos meillä on jokin tyhjä seinä, minun tekee heti mieli keksiä siihen jotain somistusta. Avohyllyille on ihana tehdä vaihtuvia asetelmia kauniista esineistä. 
Seinien täyttäminen myös parantaa huoneiden akustiikkaa, varsinkin uusissa taloissa monesti huomaa ikävän kaikumisen. 

seinien sisustus

seinien sisustaminen

Meidän ruokailutilassa oleva peiliseinä ihastuttaa minua aina vaan. Tykkään kovasti peileistä sisustuksessa, ne tuovat tosi paljon avaruutta ja valoisuutta tilaan kuin tilaan. Koen olevani onnekas, että olen löytänyt sinne niin monta ihanaa peiliä kirppiksiltä. Lisääkin vielä mahtuisi, mutta ilmeisesti kaikki kauniit peilit ovat jo ihmisten seinillä, kun ei niitä ole näkynyt kirppiksillä pitkään aikaan.
BGA:n valikoimista löysin monta ihastuttavaa peiliä, jotka voisivat sopia tälle seinälle.
Voi olla, että pitänee sieltä joku kaunis yksilö tilata tätä seinää kaunistamaan.

BGA:n juuret ovat Pohjois-Ruotsissa ja tällä vuonna 1993 perustetulla perheyrityksellä on Ruotsissa yhdeksän kivijalkamyymälää, lisäksi verkkokauppa toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Heidän verkkokaupasta voi myös tilata suurennoksen omasta valokuvasta, itse olen miettinyt, että haluaisin tilata kuvan meidän jo edesmenneestä Lucia-kissasta.

seinien sisustaminen

Aina tauluja ei tarvitse lyödä seinään kiinni, ne voi jättää rennosti nojailemaan tasojen päälle. Itse tykkään niin usein vaihdella taulujen ja esineiden paikkoja, joten tämä rento tyyli sopii meille siinäkin mielessä oikein hyvin. Ruokailutilan senkin päällä nojailee nyt minun itse askartelemani taulu. 

taulukollaasin tekeminen

Olohuoneen hirsiseinällä on koottu erilaisissa kehyksissä olevia tauluja ja mustavalkoisia kuvia perheestämme. Tämä kollaasi tuo minusta ihanasti elämää tälle seinustalle. 

taulukollaasin tekeminen

Olohuoneen sohvan taakse olen koonnut mustavalkoisia tauluja ja viherkasveja. Tälle seinälle olen nyt suunnitellut vaihtelun vuoksi hieman värikkäämmän kollaasin tekemistä.

taulukollaasin tekeminen

Makuuhuoneen päätyseinälle olen tehnyt taulukollaasin huoneen väreihin ja tyyliin sopivista julisteista. En ole aiemmin ollut innostunut julisteista, mutta nykyään on niin upeita julisteita tarjolla, että joudun vaihtamaan mielipidettäni. Saahan julisteilla niin ihanan helposti ja edullisesti vaihtelua sisustukseen. 

tauluja kylpyhuoneeseen

BGA:N valikoimista bongasin muutaman värikkään kasviaiheisen julisteen, jotka voisivat kivasti tuoda väriä meidän pikkuiseen kylpyhuoneeseen. Siellä on jo yksi kasvijuliste ennestään, mutta se näyttää siellä hivenen orvolta. Meillä on kylppärissä puiset paneeliseinät ja ajattelin hankkia sinne taulujen kiinnittämiseen tarkoitettuja tarroja. Kiinnitystarrat eivät sovellu tapetoiduille seinäpinnoille, mutta tuohon paneeliseinälle ovat juuri passelit, ei tarvitse tehdä seinään rumia reikiä, jos ja kun kuitenkin mieleni taas vaihtuu ja haluan taulut sieltä pois. 

Mukavaa uutta viikkoa teille kaikille <3 

<3 Pauliina

Kommentit

  1. Ihailen kauniita tauluseiniä sekä asetelmia hyllyillä. Itse olen huono tekemään asetelmia, joten meillä seinät loistavat tyhjyyttään ja huutavat täytettä.
    Ihanaa viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin myös aikaisemmin arka tekemään erilaisia asetelmia, onneksi olen rohkaistunut siinä. Teen sommitelmat usein ensin lattialle. Ihanaa uutta viikkoa myös sulle <3

      Poista
  2. Minä kiinnitin huomioni tuohon teidän kylppärin ihanaan paneeliseinään. Minulla olisi harkinnassa hankkia erikoispaneelit makuuhuoneeseeni. Todella ihanaa tunnelmaa olet luonut tällä seinien sisustamisella, täytyy kyllä ottaa näitä ideoita myös omaan käyttöön.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

back to top